Seznam in predstavitev izdanih revij

19

julij

2023

Revija Otrok in knjiga št. 116

Julij 2023

Izšla je nova številka revije Otrok in knjiga. 
Vabljeni k ogledu in branju.

Naročilnica na revijo

  | več...

Naslovnica revije Otrok in knjiga št. 116

27

december

2022

Naslovnica revije Otrok in knjiga št. 115

31

oktober

2022

Naslovnica revije Otrok in knjiga št. 114

10

oktober

2022

Naslovnica revije Otrok in knjiga št. 113

11

januar

2022

Revija Otrok in knjiga št. 112

Naročilnica na revijo

V 112 številki revije Otrok in knjiga,letnika 47 ( leto izzida 2021) velja izpostaviti članek Liljane Burcar o proletarskih pravljicah, ki se posvečajo sistemski obravnavi sodobnih, perečih socialnih problemov in so pomenile inovativen odmik – tako v vsebinskem kot oblikovnem smislu – od kanoniziranih in konservativno naravnanih pravljic (na čelu s pravljicami Charlesa Perraulta in bratov Grimm). Da bi razgalile sistemske vzroke revščine in pokazale na strukturno neenakost, s tem pa senzibilizirale in ozavestile tako mlajše kot starejše bralstvo, so vse od začetka temeljile na spoju magičnega in prosvetljeno analitičnega: magično kot tudi govoreče predmete in živali spajajo s sociološko analizo, da bi prispevale k družbenokritični pismenosti in zavesti bralstva. Knjiga pozabljenih proletarskih pravljic Hermynie zur Mühlen: Včeraj je biló … jutri bo, ki so v slovenskem prevodu izšle pri založbi Cankarjeva družba leta 1933, so obsegala tri pravljice: Kaj pripovedujejo Petrčkovi prijatelji, Hlapec in Roževec. Proletarske pravljice podajajo v mladinski literaturi redko videno sistemsko analizo delovanja kapitalističnega sistema, mehanizmov izkoriščanja in okoriščanja peščice na račun večine ter strukturnih vzrokov revščine in sistemske bede. Nastopajo kot izrazito intenzivna oblika družbeno angažirane otroške književnosti, cilj katere je kar najbolj poglobljeno krepiti kritično pismenost in družbeno ozaveščenost. Zato so v obdobju restavracije kapitalizma in poglabljajočih se kriz, razraščajoče se sistemske revščine in strukturnih neenakosti, ki neposredno vplivajo na možnosti obstoja otrok in odraslih, ne le ponovno relevantno, ampak temeljno branje. | več...

Naslovnica revije Otrok in knjiga št. 112