Revija Otrok in knjiga št. 103

23

januar

2019

Datum: 23.1.2019

Na naslovnici je ilustracija Petra Škerla iz ilustrirane črtice Ivana Cankarja Skodelica kave (Miš založba, 2018). Slikanica je dobila nagrado Kristine Brenkove 2018 za najboljšo izvirno slovensko slikanico.

Kazalo vsebine revije Otrok in knjiga št. 103

Z zavihka revije:

Otroška književnost je zelo blizu ustni tradicije, ki jo obnavlja in preoblikavano ponovno ponuja otrokom. Otroška književnost ima izjemen pomen pri oživljanju ustne tradicije. Ne gre za dobesedno ponavljanje že videnega; vsaka družba opravi branje lastne tradicije, ki jo ponovno interpretira in preblikuje, s tem pa oživi. Tako tradicija ostane živa in ne zgolj občudovanja vreden fosil.
Juan Kruz Igerabide, Ustno izročilo v baskovščini: ohranjanje in prenašanje tradicije

Pulziranje barvnih tonov v njihovi intenzivnosti ali svetlosti obarva dogajanje s čustvi. Ali gre za močne, saturirane barve ali znižane, stišane barve, je odvisno od afinitete vsakega posameznega ustvarjalca, predvsem pa od tega, kakšen z ven a li o rkestracijo z ahteva z godba. Vsak umetnik v določenem času ustvarjanja notranje, intimno vibrira v neki barvni lestvici.
Pavle Učakar, Prevajanje jezikov

Ekspresionistično zasnovane ilustracije Petra Škerla z namernimi ali nenamernimi reminiscencami na mnoge ikonične podobe sodobne likovne umetnosti, od utesnjenosti sobe Vincenta Van Gogha, do koščenosti figuralike Egona Schieleja pomembno in inovativno nadgrajujejo sporočilo Cankarjeve književne predloge, posebej pomembna je tudi poglobljena spremna beseda, ki spodbuja multimodalno pismenost.
Nagrada Kristine Brenkove 2018

Izvrstna pesniška zbirka Drobtine iz mišje doline, ena najboljših sodobnih knjig poezije za otroke, se osredotoča na življenje mišk kot pesemskih junakov: ti so drobni, a v svoji ustvarjalnosti v resnici veliki – zazrti so v lepoto sveta, igro besed, a tudi v manj prijetne resnice sodobnega časa, zato je zbirka izjemno aktualna.
Utemeljitev žirije za nagrado večernica

Pri Gospe s klobukom vedno govorim o najini knjigi – moji in Tanjini. Besedilo in ilustracije so v tem primeru neločljiva celota. Tanja je zagotovo tudi nadgradila moje besedilo, saj je v ilustracijah vzporedno peljala tudi nekatere lastne zgodbe, ki jih v besedilu sploh ni …
Petra Zemljič, Bogati nas življenje po lastni meri (pogovor z Mašo Ogrizek)

Pri Tellegenu prednjačijo zgodbe in njihova geneza, odmika pa se od poskusov interpretacije in racionalizacije ter posledičnega ukalupljanja sporočilne vrednosti besedila. Dopuščanje avtonomije bralcu, da si iz besedila skonstruira svoj pomen, je blizu tudi Tellegenu kot človeku (ne samo kot pisatelju), čigar literarno vesolje bi gotovo lahko izhajalo iz njegove razvidne želje po demokratičnem omogočanju nemogočega in doživljanju novega.
Ema Karo, Sredi zime je proteus postal del zgodbe

Igerabide je izjemen poznavalec baskovskega jezika, starodavnega jezika neznanega izvora, ki je bil ob koncu frankizma tik pred izumrtjem. V le petdesetih letih je Baskom uspelo ponovno vzpostaviti celoten kulturni in šolski sistem …
Barbara Pregelj, Letošnji prejemnik španske nacionalne nagrade za mladinsko književnost
Juan Kruz Igerabide – novi član uredniškega odbora revije Otrok in knjiga